Aktywna Tablica - 2021
Rządowy program ,,Aktywna tablica’’
W 2021 r. Szkoła Podstawowa w Miłaczewie bierze udział w Rządowym programie rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2020-2024 - ,,Aktywna tablica’’ (Dz. U. z 2020 r. poz. 1883 ze zm.).
Z Programu w 2021 roku mogły skorzystać:
- szkoły podstawowe, które nie skorzystały z Programu w latach 2017-2019
- szkoły podstawowe, które korzystały z programu w latach 2017-2019 a w latach 2021-2024 będą korzystały z doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- szkoły ponadpodstawowe, w których uczą się dzieci i młodzież,
- szkoły za granicą,
- specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących (SOSW),
- szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020.
Dla szkół, które otrzymały wsparcie finansowe w latach 2017-2019 z programu Aktywna Tablica (dotyczy wszystkich naszych szkół podstawowych), w programie Aktywna Tablica na lata 2020-2024 istnieje możliwość udziału, ale w ograniczonym zakresie. Wg art. 2 ust 10 ww. rozporządzenia szkoły te mogą otrzymać wsparcie finansowe na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
I tak Organom prowadzącym szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - uczniowie niewidomi, wsparcie finansowe w 2021 r. może być udzielone na zakup:
a) pomocy dydaktycznych:
– notatników brajlowskich,
– linijek brajlowskich,
– innych urządzeń brajlowskich stanowiących połączenie funkcji notatnika i linijki brajlowskiej,
b) komputera stacjonarnego lub laptopa dla uczniów niewidomych, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych.
Organom prowadzącym szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia, wsparcie finansowe w 2021 r. może być udzielone na zakup:
a) pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii:
– psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD - Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią,
– procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem,
– dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC - Augmentative and Alternative Communications), w szczególności uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami,
– dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim,
– dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych niż ww. z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej,
b) specjalistycznego oprogramowania do pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa wyżej, wykorzystywanego w TIK,
c) komputera stacjonarnego lub laptopa, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania,
Zakupiony w ramach Programu sprzęt musi spełniać określone warunki:
1) posiadać deklarację CE;
2) posiadać certyfikat ISO 9001 dla producenta, z tym że warunek ten nie dotyczy sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii stanowiących wyroby medyczne
3) zostały wytworzone zgodnie z normą medyczną PN-EN ISO 13485 - w przypadku gdy sprzęt, pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii stanowią wyroby medyczne;
4) są fabrycznie nowe i wolne od obciążeń prawami osób trzecich;
5) posiadają dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania, sporządzone w języku polskim;
6) posiadają okres gwarancji udzielonej przez producenta lub dostawcę nie krótszy niż 2 lata.
Wsparcie finansowe jakie otrzymała Szkoła Podstawowa w Miłaczewie w ramach udziału w Programie to 35.000,00 zł co wraz z wkładem własnym w kwocie 8.750,00 zł stanowi razem 43.750,00 zł.
Katarzyna Gorgolewska-Erkiet
kierownik Centrum Usług Wspólnych
w Malanowie
Pozostałe aktualności
-
Wręczenie stypendiów za wyniki w nauce
-
Stypendia za wyniki w nauce za rok szkolny 2024/2025
-
Indywidualne Konta Rozwojowe
-
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników
-
Informator edukacyjny 2025/2026 Akademii Nauk Stosowanych w Koninie
-
Turnusy rehabilitacyjne dla dzieci
-
Projekt ,,Wspieranie edukacji włączającej w Gminie Malanów''
-
Konkurs H2O Challenge
-
Konkurs o Złote Indeksy Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie
-
Ogłoszenie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Gminnego Przedszkola w Malanowie
-
Konkurs filmowy dla młodzieży
-
Informacja o rozpoczynających się naborach
-
Strona Intenetowa projektu 6.7 ,,Wspieranie edukacji włączającej w Gminie Malanów''
-
Rekrutacja do przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych
-
Rekrutacja do klas I publicznych szkół podstawowych