
Informacja o rozpoczęciu realizacji projektu partnerskiego ,,Wspieranie edukacji włączającej w Gminie Malanów’’ - strona internetowa projektu.
Od 3 lutego 2025 r. rozpoczęła się realizacja zajęć w ramach projektu partnerskiego pn. ,,Wspieranie edukacji włączającej w Gminie Malanów’’ (nr projektu: FEWP.06.07-IZ.00-0084/24).
Projekt jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS+) w ramach Programu Regionalnego dla Wielkopolski 2021-2027, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym, Działanie 6.7 Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe.
Planowany okres realizacji projektu: 01.12.2024 r. - 30.11.2026 r.
Całkowita wartość projektu: 1.492.871,75 zł
Kwota dofinansowania: 1.315.661,75 zł
Kwota dofinansowania z UE: 1.045.010,22 zł
Kwota wkładu własnego: 177.210,00 zł (wkład niepieniężny)
Projekt realizowany jest w partnerstwie z Zakładem Doskonalenia Zawodowego z siedzibą w Poznaniu, ul. Metalowa 4, 60-118 Poznań. Zakład Doskonalenia Zawodowego z Poznania jest Partnerem wiodącym.
Informacje o projekcie na stronie dedykowanej projektowi: wspieranieedukacjimalanow.pl
Zakres projektu obejmuje 5 zadań:
Zadanie 1. Standard dostępności architektonicznej oraz edukacyjno-społecznej z zastosowaniem rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu ,,Przestrzeń Dostępnej Szkoły’’ – zakłada wykorzystanie rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu ,,Przestrzeń Dostępnej Szkoły’’ poprzez działania w zakresie dostosowania dostępności placówek , remonty, doposażenie w niezbędny sprzęt i materiały dydaktyczne umożliwiające organizację przestrzeni do zajęć dla dzieci niepełnosprawnych oraz ze specjalistycznymi potrzebami.
Zadanie 2. Podnoszenie kompetencji kadr biorących udział w projekcie w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej tj. studia podyplomowe, szkolenia z zakresu pedagogiki specjalnej.
Zadanie 3. Zajęcia specjalistyczne dla dzieci ze specyficznymi potrzebami oraz z niepełnosprawnościami i ich rodziców w zakresie organizacji indywidulanych zajęć specjalistycznych dla dzieci i uczniów z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wsparcie specjalistyczne dla rodziców tych dzieci.
Zadanie 4. Zapewnienie usług asystenckich dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi z wykorzystaniem rozwiązań wypracowanych w ramach konkursu ,,Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych’’.
Zadanie 5. Przeciwdziałanie stereotypom i zapobieganie dyskryminacji – działania mające na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec dzieci/uczniów niepełnosprawnych poprzez: realizację szkoleń, wyposażenie placówki w pomoce naukowe dla kadry pedagogicznej oraz materiały dydaktyczne dla uczniów.
Określenie zapotrzebowania na wsparcie poprzedziły diagnozy wykonane przez placówki oświatowe w terminie styczeń-luty 2024 r. badające zapotrzebowanie na ww. wsparcie w zakresie odpowiednich zasobów i wsparcia edukacyjnego dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Projekt stawia za cel zwiększenie szans edukacyjnych uczniów/dzieci ze specjalnymi potrzebami z czterech placówek oświatowych poprzez prowadzenie skutecznej edukacji włączającej.
Katarzyna Gorgolewska-Erkiet
kierownik Centrum Usług Wspólnych
w Malanowie